Hva får du?
Du får en trygghetsalarm med en base samt en brannvarsler. Utløst alarm mottas ved responssenter med helsepersonell som igjen kaller ut hjemmetjenesten i Grane.
Hvem kan få tilbudet?
Hjemmeboende kan få dette tilbudet.
Beskriv hva du trenger hjelp til, så vurderer vi hvilken tjeneste som passer best for deg. Avhengig av informasjon i søknad, vil saksbehandler kunne ta kontakt med deg for videre saksgang.
Det er den som trenger hjelp, eventuelt verge eller pårørende med fullmakt som digitalt signerer søknaden. Du kan få hjelp av helsepersonell eller andre til å fylle ut søknaden.
Hva må du gjøre før du søker?
- Du må ha tilgang til ID-porten (BankID, BankID på mobil, Buypass, Commfides)
- Om verge eller pårørende logger seg inn med ID-porten, må fullmakt legges ved.
- Last ned og fyll ut fullmakt her (PDF, 70 kB)
- Fullmakten må legges ved søknaden som PDF eller bildefil
Gå til søknadsskjemaet
Alternativ søknad i papirversjon
Kontakt tjenestekontoret, så sender vi deg søknadsskjemaet.
Søknadsfrist
Det er ikke søknadsfrist, søknader behandles fortløpende.
Hva skjer videre?
Du vil motta bekreftelse på innsendt søknad.
Svar på søknad kommer innen 4 uker.
Hvis vi ikke klarer det, vil vi kontakte deg og fortelle hvor lang tid vi tror det vil ta.
For å forsikre oss om at du får det tilbudet som passer best for deg, kommer vi vanligvis på hjemmebesøk. Avtale om hjemmebesøk gjør vi med deg eller den du har gitt fullmakt.
Du kan få innvilget en eller flere helse- og omsorgstjenester. Når du søker helse- og omsorgstjenester er det tjenestekontoret i kommunen som behandler søknaden.
Hva koster det?
Egenandel for trygghetsalarm:
- Trygghetsalarm analog: kr. 180,00 pr. måned
- Trygghetsalarm GSM: kr. 220,00 pr. måned
Prisen er beregnet til selvkost og kan stige med økte utbetalinger til leverandør.
Det blir sendt månedlig faktura.
.